Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Λίγες σκέψεις για την Ελληνική γλώσσα και τον τρόπο παρουσίασης και διδασκαλίας της στα σχολεία


Δεν συμφωνώ στη χωρίς όρους εκμάθηση - αποστήθιση των Αρχαίων Ελληνικών στα σχολεία από τους μικρούς μαθητές, όπως δεν συμφωνώ ούτε και στην στεγνή εκμάθηση τους, με τον σημερινό τρόπο διδασκαλίας στα Ελληνικά σχολεία!
Τα αρχαία Ελληνικά τα αγάπησα μεγαλώνοντας, όχι από το σχολείο, στο σχολείο δυστυχώς το αντιμετωπίζαμε οι περισσότεροι σαν ένα στρυφνό δύσκολο μάθημα, που απαιτούσε πολλές ώρες αποστήθιση!
Κανένας καθηγητής, ή νωρίτερα δάσκαλος δεν μας μίλησε για τη συνέχεια της Ελληνικής γλώσσας, κανένας δεν μας έδειξε γιατί υπερέχει των άλλων γλωσσών, κανένας δεν μας είπε για τα γράμματα της γλώσσας μας, που έχουν χρήση αριθμών, μουσικών συμβόλων, αλλά και γραμμάτων.
Όλοι επιμένανε με πείσμα και μας δίδασκαν, τη δήθεν καταγωγή του Ελληνικού Αλφαβήτου από το Φοινικικό, έλα όμως που οι προεκτάσεις του Ελληνικού αλφαβήτου και οι εσωτερικοί δεσμοί και μυστικές έννοιες που κρύβει κάθε Γράμμα-Σύμβολο-Αριθμός, μόνο στη γλώσσα και στη φιλοσοφία που το κατασκεύασε θα μπορούσε να έχει έννοια!!!!!
(ας το αντιπαρέλθουμε όμως αυτό)
Κανένας δεν μας έβαλε στα βαθιά, να καταλάβουμε τί σημαίνουν ας πούμε, τα ελληνικά ονόματα που φέρουν οι πόλεις μας, οι παππούδες και οι πατεράδες μας, τι σημαίνει Αλέξανδρος, τί σημαίνει αλεξικέραυνο, πώς προέρχεται η λέξη Φώς-Φαέθων, οι λεξούλες ρε αδερφέ, που δανείζονταν οι ξένοι λόγιοι, ή μη, για να ονοματήσουν συσκευές, πλανήτες, φιλοσοφίες, νέες επιστήμες γιατί όλες προέρχονται από την Ελληνική;
Τί έννοια έχει το όνομα του βασιλιά Αυγεία, στους άθλους του Ηρακλή, στον άθλο με την κόπρο του Αυγεία τί ήταν αυτό που συνέβη, ή μήπως ήταν αφελής οι πρόγονοι μας, η πραγματική έννοια είχε να κάνει με το φόνο του κακού βασιλιά Αυγεία, που βρώμιζε, και αρρώσταινε τον κόσμο με την κόπρο που συσσώρευε από τους στάβλους. Τελικά, μήπως η καταστροφή του βασιλιά αυτού είχε την έννοια της νίκης πάνω σ'αυτόν που στερούσε την ΥΓΕΙΑ, Α-ΥΓΕΙΑ, αυτό πραγματικά σήμαινε το όνομα του, αυτός που στερεί την Υγεία!!!
Αυτά και άλλα πολλά για τη γλώσσα μας στον Ελληνικό χωροχρόνο, εγώ δεν τα διδάχτηκα στο σχολείο, στο σχολείο με κάνανε να αντιπαθώ τη γλώσσα και να την απεχθάνομαι, τρεις ίσως και πέντε όμως σωστοί δάσκαλοι της γλώσσας και φίλοι με κάνανε (εκτός σχολείου), να καταλάβω το μεγαλείο της Ελληνικής γλώσσας.
Έπρεπε να ψάξω στο διαδίκτυο, να βρω υλικό,και να λατρέψω την Ελληνική γλώσσα στη συνέχεια!
Ο τρόπος διδασκαλίας των Αρχαίων είναι το πρωταρχικό για μένα και αν δεν ξέρουνε μέθοδο διδασκαλίας, ας ρωτήσουν ένα Ζουράρι, έναν Αντωνάκο, έναν Μπαμπινιώτη! Αν δεν το κάνουνε όμως,μην ταλαιπωρούν τους νέους μας, μη μπαίνουν στον κόπο να διδάσκουν τη γλώσσα που στα μυαλά τους είναι νεκρή!!!
Τα αρχαία πρέπει να είναι στις μικρότερες ηλικίες επιθυμητά, πρέπει να γίνονται με τρόπο που να τα ερωτεύεσαι! Αυτό θα συμβεί όταν το πρόγραμμα εκμάθησης απευθύνεται με τρόπο σωστό, να σου εξηγεί τη συνέχεια της Ελληνικής γλώσσας από τον Όμηρο μέχρι σήμερα, πώς εκφράσεις και λέξεις μεταφέρονται αυτούσιες, ή με μικρές παραλλαγές διαχρονικά!!!!
Ας είναι, νομίζω ότι επεκτάθηκα αρκετά. Ας ελπίσουμε κάποτε στα σχολεία μας να μαθαίνουν την ζωντανή Ελληνική γλώσσα, αλλά με τρόπο κατάλληλο!

Από τις αναρτήσεις μου στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου